Kas saadate pakki Rootsi või Prantsusmaale? Shipit Q&A kogub kokku e-poodide kõige levinumad küsimused ja vastused rahvusvaheliste tarnete alustamiseks.
Pakkide saatmine välismaale tundub endiselt hirmutav ja tekitab muret paljudele e-poodnikele. Rahvusvaheliste tarnete alustamine ei pea aga olema keeruline ega hirmutav! Selle lihtsustamiseks istusime maha meie operatiivjuhi Sami Hakaneniga ja koostasime 10 kõige tavalisemat küsimust ning vastasime neile oma blogis!
K1: Millal saab e-pood alustada rahvusvaheliste tarnetega?
Tahame kõigepealt meelde tuletada, et miski ei takista kohe algusest peale rahvusvahelisi tarneid toetava e-poe loomist. Julgustame uusi e-poodnikke võtma rahvusvahelised tarned arvesse juba poe ülesehitamise etapis. Praktikas tähendab see, et pood peaks olema mitmekeelne või otse näiteks ingliskeelne. Lisakeelte lisamise kulud on sageli väikesed, kuid parimal juhul võimaldavad need jõuda palju laiemale tarbijaskonnale. Pakkide transportimise vaatenurgast ei ole pakki Pariisi saata keerukam kui Tamperesse.
K2: Kas väliskaubandusest tuleb eelnevalt teavitada?
Kui rääkida saadetistest EL-i riikide vahel, siis alustavad kauplejad ei pea eraldi teavitusi tegema, kuna maks tasutakse lähteriigis. Ettevõttel tuleb taotleda tollilt tasuta EORI-number, mida kasutatakse identifikaatorina suhtlemisel teiste EL-i riikide tolliasutustega. Kui tarned laienevad EL-i riikidest väljapoole, tuleb nende saadetiste kohta koostada eraldi arved. Enamik e-poe platvorme toetab aga juba arve koostamist, mistõttu ei ole neid vaja eraldi tolli kodulehel teha. Müügi kasvades on soovitatav tutvuda OSS-süsteemiga, kuid see ei ole aktuaalne enne, kui rahvusvaheline müük ületab 10 000 eurot aastas.
K3: Millele tuleks enne esimese saadetise saatmist välismaale tähelepanu pöörata?
Kõige olulisem on mõelda oma tootevalikule. Paljudel transporditeenustel on mahuarvestus ja väga suurte pakkide saatmine võib olla kallis. Tavalise suurusega ja väikeste toodete saatmiskulud on aga kodumaiste saatmiste hindadele väga lähedal. Samuti tuleks erilist tähelepanu pöörata pakendi materjalidele. Välismaale saadetud pakki käsitletakse ja laaditakse mitmeid kordi, seega peab see vastu pidama terve tee.
Tarbijaile tasub pakkuda mitmesuguseid kohaletoimetamise võimalusi. Välismaal on kullerteenused kasvatanud populaarsust hoolimata veidi suurematest kohaletoimetamistasudest. Pakettide jälgitavus ja täpsed saabumisajad loovad uuringute järgi klientidele turvatunnet.
K4: Kuidas toimib välisriikide pakkide tagastusprotsess?
Rahvusvahelises kaubanduses soovitame üldjuhul jätta tagastuskulud lõppkliendi kanda. See vähendab tarbetuid tagastusi ja tellimusi. Kui aga soovite pakkuda tasuta tagastust, looge tagastuskaardi võimalus algse tellimuse juures. Tagastusprotsessist ja võimalikust hinnast tuleb selgelt teavitada tarnetingimustes.
K5: Kui palju maksab paki saatmine välismaale?
Rahvusvaheliste tarnete kulud sõltuvad paki suurusest ja kaalust. Shipiti klienditeenindus aitab leida kõige sobivama tarnelahenduse tasuta. Väikeste ja keskmise suurusega pakkide saatmine välismaale ei ole palju kallim kui nende saatmine kodumaal.
K6: Kas paki saatmisele lisandub muid kulusid?
Shipiti kaudu rahvusvaheliste kohaletoimetamisvõimaluste lisamine e-poodi ei maksa kauplejale midagi. Kui välismaale pakke ei saadeta, siis kulusid ei teki.
K7: Millistesse riikidesse on kõige lihtsam saatmist alustada?
Kõige lihtsam on alustada saadetistega EL-i riikidesse. Kõiki riike ei pea kohe avama. Alustada võib näiteks Rootsi, Saksamaa ja Balti riikidega.
K8: Kuidas Shipit aitab e-poodidel rahvusvahelistuda?
Oleme aidanud paljusid e-poode leida neile sobiva tarnelahendused välismaale. Shipiti teenuste abil saate pakkuda klientidele tuntud kohaletoimetamise võimalusi ja tõsta e-poe konversioonimäära.
K9: Kuidas alustada välisriikidesse pakkide saatmist praktikas?
Registreeru Shipiti kasutajaks
Laadi alla Shipiti lisandmoodul oma e-poodi
Loo Shipiti kaudu makseviis
Vali soovitud tarnemeetodid oma poodi
K10: Kui vajan abi, kelle poole pöörduda?
Klienditeenindus on avatud tööpäeviti kell 9–16.
Saate oma asjad kiiresti aetud meie veebilehe vestlusakna kaudu,
saates meile sõnumi aadressile asiakaspalvelu[at]shipit.fi
või helistades numbril +358 (0) 20 752 8488.
Teeme koos pakkide saatmise lihtsaks!
Registreeru tasuta ja vaata, milliseid teenuseid saame pakkuda nii kodumaistele kui ka rahvusvahelistele saadetistele!