Shipitee OÜ, registrikood 16171100, Shipitee.ee
1. Kohaldamisala
1.1 Käesolevaid üldtingimusi kohaldatakse kõigile kaubavedudele ja tellimustele, mis tehakse veebilehe Shipitee.ee kaudu Shipitee OÜ-i (edaspidi "Shipit" või "Teenusepakkuja") ja kliendi vahel. Tingimused kehtivad sõltumata sellest, milline alltöövõtja (edaspidi "Vedaja") veoteenust osutab.
1.2 Kui käesolevates üldtingimustes pole teisiti määratletud, kohaldatakse Põhjamaade Ekspedeerijate Ühingu üldtingimusi PSYM 2015. Rahvusvaheliste postisaadetiste puhul kohaldatakse Rahvusvahelise Postiliidu lepinguid, mille leiate siit.
1.3 Kui veolepingu teine osapool on tarbija, ei piira need tingimused tarbija õigusi, mis tulenevad kohustuslikust seadusandlusest. Sellistest õigustest ei saa tarbija loobuda ega neid lepinguliselt piirata.
1.4 Teenusepakkujal on õigus muuta üldtingimusi, teavitades sellest vähemalt kuu enne muudatuste jõustumist. Muudatusi, mis ei halvenda kliendi olukorda, võib teha ilma etteteatamistähtaega järgimata. Viimane üldtingimuste ja PSYM 2015 versioon on saadaval Shipitee veebilehel: https://shipitee.ee/
2. Teenusepakkuja teenused
2.1 Teenusepakkuja pakub veebipõhist saadetiste edastusteenust, korraldades kauba transporti alltöövõtja ehk Vedaja kaudu. Vedaja valib klient Shipiti veebilehel tellimuse esitamisel. Seega sõlmitakse veoleping Teenusepakkuja ja kliendi vahel.
2.2 Saadetis on transportimiseks ette nähtud kaup või kaubapartii, mis on märgitud transpordidokumenti ja edastatakse korraga ühelt saatjalt ühte sihtkohta ühele saajale.
2.3 Transpordidokument on aadressikaart, mille klient prindib Shipiti veebilehelt tellimuse esitamisel.
NB! Transpordidokument kehtib 14 päeva alates tellimusest, pärast mida ei tohi seda enam kasutada.
2.4 Saadetised ei ole temperatuurikindlad, välja arvatud juhul, kui sellest on enne tellimust eraldi kokku lepitud. Vaata lisainfot erisaadetiste kohta.
2.5 Teenusepakkuja vastutus algab hetkest, mil saadetis võetakse transpordiks vastu, ja lõpeb, kui saadetis antakse üle saajale või tagastatakse saatjale vastavalt kokkulepitud kohaletoimetamise viisile.
3. Kliendi kohustused
3.1 Lisaks käesolevates üldtingimustes sätestatule vastutab klient selle eest, et saajat või saatjat, kes pole lepingu osapool, juhendatakse tegutsema vastavalt lepingus sätestatule.
3.2 Klient peab järgima Teenusepakkuja antud juhiseid.
3.3 Klient vastutab selle eest, et saadetise andmed (nimi, aadress, makseinfo, mõõtmed, kaal jms) on õiged ja ajakohased. Tagastamise korral peab saadetisele olema märgitud saatja nimi ja Soomes asuv aadress.
3.4 Saadetise vastuvõtukoht peab olema takistusteta ligipääsetav. Kui sihtkohas kedagi ei ole, jätab Vedaja teavituse ja klient peab võtma Vedajaga ühendust uuesti kohaletoimetamise korraldamiseks. Kui klienti ei õnnestu kätte saada või saadetist pole võimalik toimetada muul Teenusepakkujast sõltumatul põhjusel, tagastatakse saadetis saatja kulul.
3.5 Saadetise tagastamine, hoiustamine, ümberjaotus või ümber suunamine võib põhjustada lisakulusid. Kui saaja keeldub saadetist vastu võtmast, tagastatakse see viivitamata saatjale.
3.6 Klient vastutab transpordidokumentide ja vajalike tolli- või muude dokumentide täitmise eest. Kliendi või saaja kohustus on tasuda saadetisega seotud tollimaksud ja maksud.
3.7 Klient on vastutav puudulikust pakkimisest või keelatud sisuga saadetisest põhjustatud kahjude eest Teenusepakkujale, Vedajale või teistele klientidele.
4. Saadetiste pakkimine ja sisupiirangud
4.1 Klient vastutab selle eest, et saadetise sisu vastab transpordidokumendis märgitud andmetele. Kui saadetise sisu, mõõtmed või muud omadused ei vasta transpordidokumendis toodud andmetele, võib see põhjustada kliendile lisakulusid. Vaata ka punkti 6. Hinnad, lisakulud ja arveldus.
4.2 Saadetisele tuleb märkida vajalikud nimi-, aadressi-, makse- ja muud andmed. Lisaks tuleb märkida saatja andmed tagastamise korral.
4.3 Klient vastutab selle eest, et saadetis on vastavalt kauba omadustele piisavalt ja hoolikalt pakitud ning et vajalikud transpordidokumendid (aadressikaardid) on kindlalt kinnitatud iga saadetise osale. Kui ühe aadressikaardiga saadetis koosneb mitmest osast, mis transpordil eralduvad, vastutab Teenusepakkuja ainult selle saadetise osa eest, millele aadressikaart on kinnitatud.
4.4 Klient peab veenduma, et saadetis vastab valitud Vedaja sisupiirangutele. Vedajatel võivad olla eritingimused, mis piiravad saadetise sisu (nt ohtlikud ained, loomad, tulirelvad, kiiresti riknevad tooted, raha ja väärtpaberid, alkohol ja tubakatooted). Täpsemad piirangud leiate Shipitee veebilehelt: https://shipitee.ee.
4.5 Sihtkohamaal võivad kehtida sisupiirangud. Klient peab ise uurima kehtivaid keelatud kaupade ja impordinõudeid. Kui saadetis ei vasta sihtkoha reeglitele, ei vastuta Teenusepakkuja selle eest, kui vedu jääb teostamata.
4.6 Teenusepakkujal on õigus keelduda saadetise transpordist või peatada vedu, kui saadetis ei vasta Vedaja või sihtkohamaa sisupiirangutele. Teenusepakkuja ei ole kohustatud saadetise sisu kontrollima.
4.7 Klient vastutab kõigi otseste ja kaudsete kahjude eest, mis on põhjustatud puudulikust pakkimisest või saadetise sisupiirangutele mittevastavusest.
5. Saadetise üleandmine transpordiks
5.1 Koht, kuhu klient saadetise transpordiks jätab, määratakse kliendi tellimuses.
5.2 Teenus ei hõlma saadetise pealevõtmist, kui klient ei ole seda eraldi tellinud. Pealevõtmise saab lisateenusena tellida ja selle asukoht määratakse tellimuses.
5.3 Kui on kokku lepitud, et saadetise laadimise ja kinnitamise eest vastutab Teenusepakkuja, kuid need toimingud teeb tegelikult klient või tema nimel tegutsev isik, vastutab klient saadetise korrektse kinnitamise eest.
6. Hinnad, lisakulud ja arveldus
6.1 Teenuse hind koosneb Teenusepakkuja hinnakalkulaatoris näidatud summast ja võimalikust lisakindlustusmaksest. Hinnad sisaldavad transporditeenust, käibemaksu, võimalikke teemakse ja kütusemakse.
6.1.1 Kõik Shipiti kaudu tehtud tellimused arveldatakse eurodes.
6.2 Teenusepakkujal on õigus lisakulude arvele, mis tulenevad Teenusepakkujast sõltumatutest asjaoludest. Lisakulud hõlmavad:
Puudulikud või valed tellimusandmed või transpordidokumendid
Lisataotlused transpordidokumentides
Puudulik pakkimine
Kliendist tingitud viivitused
Tollimaksud ja lisateenuste kulud
Saadetise tagastamine, hoiustamine või ümberjaotus.
6.3 Kui ilmneb vajadus lisakulude arvele võtmiseks, teavitab Teenusepakkuja klienti viivitamatult. Kui klient kasutab Rahakoti-teenust, võib Teenusepakkuja debiteerida lisakulud otse Rahakoti saldost.
6.4 Klient tasub teenuse hinna tellimuse esitamisel, kui arveldamises pole teisiti kokku lepitud. Lisakulud arveldatakse hiljem. Kuuarveldus toimub kaks korda kuus: 1. ja 15. kuupäeval. Kui arve summa on alla 50 € (KM-ta), lisandub arvele 3,5 € + KM väikearve tasu. Paberkandjal arve korral lisandub 5 € pabertasu.
6.5 Shipiti arved saadetakse Ropo Capitali arveldussüsteemi kaudu. Arved tuleb tasuda järgmisele kontole: FI96 1078 3000 2512 97 NDEAFIHH.
6.6 Maksete hilinemisel lisandub viivis: 11,5% viiviseintress.
6.7 Kui arvet ei maksta õigeaegselt, lisatakse arvele viiviseintress 11,5%. Tavaklientidele kohaldub intressimäär vastavalt intressiseaduse § 4-le.
6.8 Rahakott
Rahakotti saldo lisamine on tasuta, kuid kui klient soovib saldot oma kontole tagasi kanda, rakendatakse selle eest tasu 5 € + käibemaks ülekandetasudena.
6.9 Registreeritud kliendi hinnad
Registreeritud kliendile määratud hinnad on isiklikud ega tohi neid kolmandatele isikutele edasi anda.
7. Pandiõigus
7.1 Teenusepakkujal on pandiõigus kõigile kliendi saadetavatele kaupadele, mis on seotud kliendi mis tahes võlgadega Teenusepakkuja ees.
7.2 Kui klient ei tasu eespool nimetatud võlgu, on Teenusepakkujal õigus müüa punktis 7.1 nimetatud tooteid asjakohaste müügikanalite kaudu, et katta kliendi võlad. Võimaluse korral teavitab Teenusepakkuja klienti realistlikest meetmetest piisavalt aegsasti ette.
7.3 Shipit ei vastuta kolmandate osapoolte lisamoodulite toimivuse eest.
8. Tellimuse tühistamine ja kliendi tühistamisõigus
8.1 Klient ei saa tellimust tühistada, kui Vedaja on selle juba vastu võtnud. Saadetised, mille klient ise kohale toob, saab tühistada 14 päeva jooksul pärast tellimuse esitamist, tingimusel et saadetist pole Vedajale üle antud. Tühistamistasu on 3 €. Transpordidokument kehtib 14 päeva alates tellimuse esitamisest Soome-sisestele saadetistele; pärast seda ei tohiks dokumenti kasutada ja tellimus tühistatakse automaatselt.
8.2 Kui saatjat ja saajat ei õnnestu kätte saada, suunatakse saadetis kadunud pakkide töötlemisele. Shipit hoiab pakke 3 kuud, mille jooksul saab saatja paki lunastada, tasudes lunastus- ja käsitlustasud alates 10 €. Säilitamisperioodi lõpus hävitatakse kätte saamata jäänud saadetised. Kadunud pakkide kohta saab päringuid teha Shipiti klienditeenindusest.
8.3 Teenusepakkuja ja kliendi vahelisele lepingule kohaldatakse tarbijakaitse seaduse sätteid kaugmüügi kohta, kui klient on tarbija. Vastavalt tarbijakaitseseaduse peatükile 6, § 14 on tarbijal õigus tühistada leping, teatades sellest ettevõtjale hiljemalt 14 päeva jooksul pärast teenuselepingu sõlmimist. Tühistamine tuleb edastada Teenusepakkujale kas tühistamisvormi või vabas vormis avaldusega. Teade tuleb saata aadressile asiakaspalvelu(at)shipit.fi.
Kui klient soovib, et Teenusepakkuja alustaks teenuse osutamist enne tühistamistähtaja lõppu, peab ta sellest Teenusepakkujat teavitama. Kui klient soovib siiski tühistada teenuseperioodi jooksul, peab ta Teenusepakkujale tasuma mõistliku hüvitise (sh teenuse alustamise ja tühistamisega seotud kulud).
Tühistamisõigust ei ole, kui transporditeenus on kokku lepitud kindlaks ajaks või teenus on täielikult täidetud.
9. Reklamatsioonid
9.1 Saaja peab saadetise üle kontrollima ja kõik väliselt nähtavad kahjustused koheselt saatelehe märgetes ära märkima. Saaja poolt saatelehes tehtud märgete põhjal tuleb kliendil esitada kirjalik reklamatsioon 7 päeva jooksul pärast saadetise kättetoimetamist. Vastasel juhul kaotab klient õiguse hüvitisele.
9.2 Saadetise viivituse korral tuleb esitada kirjalik reklamatsioon 14 päeva jooksul pärast saadetise kättetoimetamist. Kui saadetist ei toimetata kohale vastavalt kokkuleppele, tuleb reklamatsioon esitada hiljemalt kahe (2) kuu jooksul alates saadetise saatmisest.
9.3 Reklamatsioon tuleb esitada Teenusepakkujale e-posti teel aadressil reklamointi(at)shipit.fi. Reklamatsioon peab sisaldama järgmist:
Saadetise number (veokirja või transpordidokumendi number)
Vedaja nimi (logistikafirma)
Saadetise kogumise ja kohaletoimetamise kuupäev
Millal kahjustus või viga avastati
Kas saaja teavitas kahjustusest saatelehes saadetise kättesaamisel
Kahjustuse või vea kirjeldus
Milline kaup on kahjustatud
Kauba väärtus ja kaal
Kas kliendil oli saadetisele transpordikindlustus
Fotod kahjustatud kaubast ja pakkematerjalidest
Dokument, mis kinnitab saadetise väärtust.
10. Kahju hüvitamine ja vastutuse piirang
10.1 Teenusepakkuja vastutus kadunud, puudulikult või kahjustatult kohaletoimetatud saadetiste eest määratakse vastavalt maanteevedude lepinguseadusele. Kliendil lasub tõendamiskohustus, et puudused või kahjustused on põhjustatud Teenusepakkuja tegevusest.
10.2 Saadetise maksimaalne hüvitis riigisiseste vedude korral on piiratud 20 euroga kauba kogumassist puuduva kilogrammi kohta. Rahvusvaheliste vedude korral on hüvitis piiratud 8,33 SDR-ga (Rahvusvahelise Valuutafondi määratletud spetsiaalne tõmbeõigus) kauba kogumassist puuduva kilogrammi kohta. Transporditasud tagastatakse ainult puudusega vastavas ulatuses.
TÄHELEPANU: Postiteenuste rahvusvahelised tingimused
Maailma Postiliidu tingimuste kohaselt on maksimaalne hüvitis:
40 SDR/saadetis + 4,50 SDR/kg.
EMS-saadetiste maksimaalne hüvitis on 500 €/saadetis.
MÄRKUS: Postiteenused, näiteks Asendia.
Asendia on täielikult postiteenus ja järgib rahvusvahelist postiseadust. Saadetiste kohta saab esitada kaebusi ainult siis, kui saadetisele on lisatud täiendav kindlustus. Täiendav kindlustus ei kata saadetise transporti Asendia terminali.
10.3 Saadetise hilinemise maksimaalne hüvitis on piiratud transporditasu suurusega. Postisaadetiste puhul: Maailma Postiliidu tingimuste kohaselt ei hüvitata hilinemise eest kahjusid. EMS ja Priority saadetistele kohaldatakse rahvusvaheliste pakiteenuste tingimusi (Maailma Postiliidu üldtingimused) ning Posti üldtingimusi.
10.4 Teenusepakkuja ei vastuta lisaks muu kahju eest, näiteks saamata jäänud ärikasumi või muu otsese või kaudse kahju eest, sõltumata selle olemusest.
10.5 Kahju hüvitamist tuleb taotleda vastavalt maanteevedude lepinguseadusele hiljemalt ühe aasta jooksul:
kui kaup on vähenenud, kahjustatud või selle üleandmine on hilinenud, alates kauba üleandmise kuupäevast;
kui kaup on kadunud, kolmekümne (30) päeva jooksul kokkulepitud üleandmise kuupäevast või, kui üleandmise kuupäev pole määratud, kuuekümne (60) päeva jooksul alates kauba üleandmisest vedajale;
muudel juhtudel kolme (3) kuu jooksul alates veolepingu sõlmimisest.
10.6 Kui seaduses pole sätestatud teisiti, piirneb Teenusepakkuja vastutus summaga, mille ulatuses Teenusepakkuja kasutatav alltöövõtja vastutab Teenusepakkuja ees.
11. Force majeure
11.1 Teenusepakkuja ei vastuta kohustuste täitmata jätmise või puuduste eest teenuse osutamisel, kui see tuleneb vääramatust jõust, näiteks:
ametivõimude tegevus,
streik (nii seaduslik kui ka ebaseaduslik),
töösulg,
blokaad,
ulatuslik tulekahju või üleujutus,
tõsine õnnetus,
alltöövõtja vääramatu jõu olukord
või muu olukord, mis on väljaspool Teenusepakkuja kontrolli ja mida ei oleks mõistlikult võimalik ette näha või vältida.
11.2 Kui tekib vääramatu jõu olukord, peab Teenusepakkuja sellest võimalikult kiiresti kliendile kirjalikult teatama. Kohustused täidetakse mõistliku aja jooksul pärast takistuse kõrvaldamist.
12. Seadusandlus ja kohtualluvus
12.1 Teenusepakkuja ja kliendi vahelisele lepingule kohaldatakse Soome seadusi.
12.2 Tarbijal on õigus esitada teenuselepingu kohta vaidlus Soome tarbijavaidluste komisjonile (www.kuluttajariita.fi).
12.3 Teenuselepingu vaidlused lahendatakse esimese astme kohtus, mille jurisdiktsioonis asub Teenusepakkuja asukoht. Kui klient on tarbija, on tal õigus esitada asi arutamiseks tema elukohajärgsele kohtule.
Muud tingimused
Andmekaitse tingimused
Osapooled kohustuvad järgima kehtivat andmekaitseõigust.
Klient vastutab kliendi materjalides sisalduvate ja tema valduses olevate isikuandmete ning kõigi nendega seotud töötlemiskohustuste eest seaduses sätestatud vastutava töötlejana.
Kliendi ja kasutajate privaatsust ning isikuandmete kaitset reguleerivad teenuse raames esitatud Shipiti andmekaitseavaldus.
Osapoolte vahelised suhted, kohustused ja õigused on määratletud Andmekaitse tingimuste lisas, mis on nende kasutustingimuste lahutamatu osa. Kui selle lepingu ja lisade vahel esineb vastuolu, on eelistatud Andmekaitse tingimuste lisa.
Makse tegemine
Veebipoe maksete vahendaja on Visma Pay (Visma Payments Oy, registrikood 2486559-4), mis on registreeritud Soome Finantsinspektsiooni makseteenuse osutajate registris. Maksmine toimub Visma Pay veebiteenuse kaudu ning konto väljavõttel ja arvel on makse saajana märgitud Visma Pay või Visma Payments Oy. Visma Pay vahendab maksed veebipoele. Maksmine on turvaline, kuna kõik maksega seotud andmed edastatakse krüpteeritult ning ükski kolmas osapool ei saa andmetele ligi.
Leping sõlmitakse veebipoe ja kliendi vahel. Kõik kaubandusega seotud kohustused kuuluvad veebipoe vastutusalasse.
Loe rohkem Visma Pay kohta: https://www.visma.fi/vismapay/
Maksetingimused
Visma Pay teenuse kaudu on võimalik maksta järgmistel viisidel:
pangalingid, e-rahakott, maksekaardid (krediit/deebet), arve või osamakse. Järgmised makseviisid on saadaval: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Siirto, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard kaardid.
MobilePay:
MobilePay-rahakoti kasutamine on võimalik, kui olete lubanud veebipoes maksmise rakenduse seadetes. MobilePay-rahakotiga tehtud maksed arvatakse rahakotiga seotud maksekaardilt. Kui maksekaardilt ei ole võimalik summat maha arvata, ei ole MobilePay kaudu maksmine võimalik.
Visma Pay makseteenuse kontaktandmed
Visma Payments Oy (registrikood 2486559-4)
E-post: [email protected]
Telefon: 09 315 42 037 (E-R 8-16)
Postiaadress: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta
Eestist saadetud saadetiste puhul:
Ennammakstud saadetiste makseteenuse pakkuja on Maksekeskus AS.
Maksmise viisid: Eesti pangalingid (Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop Pank, Pocopay ja Liisi ID) ning Visa / MasterCard krediitkaardimaksed.
Maksekeskus:
Oluline! Pangalingi kaudu maksmisel kinnitage tellimus ja seejärel vajutage nupule „Tagasi kaupmehe juurde.”
Maksete töötlemiseks vajalikud isikuandmed edastatakse volitatud töötlejale Maksekeskus AS.