Tarneahel enne Last Mile -etappi hõlmab toote tootmist, ladustamist, tellimuste töötlemist ja transporti laost komplekteerimiskeskusesse või logistikaettevõtte terminali. Sealt antakse saadetised üle juhile või kullerile, et need kliendile kohale toimetada. Last Mile -kohaletoimetamine on tarneahela kalleim etapp, kuna see keskendub üksiku paki viimisele näiteks otse kliendi ukseni.
Kiired kohaletoimetused: Tänapäeva kliendid ootavad kiiret teenindust, mistõttu üle kahepäevane viivitus võib ostuotsust oluliselt mõjutada.
Reaalajas jälgimine: Võimalus jälgida saadetist reaalajas lisab läbipaistvust ja tugevdab usaldust teenusepakkuja vastu.
Parem kliendikogemus: Sujuv ja usaldusväärne kohaletoimetusprotsess aitab konkurentidest eristuda ning suurendab kliendilojaalsust.
Liiklus ja viivitused: Optimeerides tarneradu, saavad ettevõtted vähendada ummikuid ja säästa aega.
Kõrged kulud: Tehnoloogia, näiteks tehisintellekti ja automatiseerimise abil, on võimalik kohaletoimetamise kulusid vähendada.
Kasvavad kliendiootused: Personaalsed kohaletoimetamisvõimalused ja paindlikud teenused vastavad klientide nõudmistele ning aitavad säilitada konkurentsivõimet.
Arenenud tehnoloogia, nagu tehisintellekt, marsruudioptimeerimine ja reaalajas jälgimine, mängib tarneahelas võtmerolli. Tulevikus võivad droonid ja isesõitvad sõidukid veelgi suurendada kohaletoimetamise efektiivsust.
Jätkusuutlikud lahendused, näiteks elektrisõidukid ja jalgrattakullerid, ning automatiseerimine saavad olema peamised arengusuunad. Ettevõtetel, kes panustavad kliendikogemuse parandamisse ja keskkonnasõbralike lahenduste kasutamisse, on suurem võimalus saavutada edu.
Last Mile -kohaletoimetamine ei ole pelgalt logistika – see on strateegiline osa kliendikogemusest ja brändi konkurentsieelisest. Kasutades tõhusaid lahendusi ja hoides end kursis sektori suundumustega, saavad ettevõtted pakkuda veelgi paremat kohaletoimetamiskogemust ning püsida turul esirinnas.